Vi mener det alvorligt, når vi taler om kundeservice

Publiceret d. 28. oktober 2019
Vi mener det alvorligt, når vi taler om kundeservice. Vi vil skabe værdi for kunderne.
Mette Vind Jepsen foran kundeserviceteamet
Mette Vind Jepsen

Derfor måler vi på det, som betyder noget for deres hverdag og arbejde:

  • Hvor lang tid venter de i telefonen? 
  • Kan de få svar med det samme uden at blive sendt rundt mellem medarbejdere?
  • Hvor lang tid går der fra en ansøgning er sendt, til de har et svar?

Mette Vind Jepsen er kommunikationsuddannet og har før været i kommunikationsteamet i Sikkerhedsstyrelsen. For to år siden blev hun teamleder i Kundeservice, hvor de tager imod kundernes telefonopkald og behandler ansøgninger om bl.a. autorisationer.

- For mig handler kundeservice om at kende kundernes behov og designe den rigtige løsning ud fra det, så tingene bliver smidige og ukompliceret.

Kundeservice’ viden om kunderne bliver sat i spil på flere planer. Der trækker Mette på sin baggrund i kommunikation.

- Kundeservice skal være klædt på til at svare kunderne. Men det er også vigtigt, at vi giver vores viden videre. Vi ved jo, hvad kunderne spørger om. Og den viden skal vi sætte i spil, når der kører kampagner, skrives tekster til sik.dk, ved projekter i hele huset osv., siger Mette. 

På den måde er Kundeservice både kanal for input fra kunderne og output til at forbedre resten af styrelsen.