Værdi for kunderne

Værdi for kunderne er et af temaerne i Sikkerhedsstyrelsens strategi 2016-2020.

Inddragelse af kunderne

Det er kunderne, der i hverdagen skal bruge og forstå vores blanketter, regler, grafik og kampagner.

Når vi bygger nye digitale løsninger, inddrager vi altid vores kunder. Vi arbejder med kunderejser, og vi tester vores færdige løsninger på kunder, før de tages i brug.

Hurtigere sagsbehandling

Robotter gør sagsbehandlingstiden kortere – til gavn for vores kunder

Målrettet kommunikation

Vi arbejder i dybden med indsigter og målgrupper, når vi for eksempel skal nå de helt unge i vores fyrværkerikampagner.

Og vi kommunikerer meget forskelligt til en 11-årig dreng og til hans 16-årige storebror.

Fyrværkeriulykker 2016-2019 – antallet af alvorlige ulykker er faldet 64%

  2015/
2016
2016/
2017
2017/
2018
2018/
2019
2019/
2020
Alvorlige ulykker 42 37 35 30 27
Ulykker i alt 258 267 254 225 228

 

Udvikling sammen med kunderne

Vi holder os åbne overfor omverdenen.

Når vi udvikler prototyper, gør vi det i samarbejde med kunder - både forbrugere og virksomheder, relevante brancheorganisationer og andre samarbejdspartnere.

De bliver spurgt til råds – og deltager i workshops. På den måde kommer alle gode idéer i spil og vores antagelser bliver afprøvet i modtagergrupperne.

Samarbejde om vejledninger

Vi udarbejder vejledninger i samarbejde med dem, der skal bruge vejledningerne, blandt andet på elområdet.

Både videovejledninger, tekst og illustrationer udarbejdes i tæt samarbejde mellem brancheorganisationen TEKNIQ Arbejdsgiverne og os. Dermed er der fokus på behovet for vejledning hos dem, der skal udføre det praktiske arbejde i overensstemmelse med kravene og myndighedskrav.

Vejledningerne på elområdet er tilgængelige på vores hjemmeside sik.dk, men også i en mobil-app fra TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Kundesupport

Kundesupport er ofte første led i kæden, når kunden møder Sikkerhedsstyrelsen. Fokus er hurtig og kvalificeret service, der øger kundetilfredsheden og effektiviteten.

Forståelige breve og blanketter

Vi skriver breve og blanketter, som kunderne forstår.

De er gjort forståelige og brugervenlige. Vi taler direkte til den enkelte målgruppe, og vi har ryddet op i det traditionelle myndighedssprog. Vi møder kunden der, hvor kunden er.